II Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza

zlota tarcz 2019 70 Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Słupsku jest wśród najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów Ogólnokształcących PERSPEKTYWY 2019 i przysługuje mu tytuł „Złotej Szkoły 2019”
ranking stem

„Mickiewicz” w rankingu 200 liceów najlepiej kształcących w zakresie przedmiotów ścisłych

Pragnę poinformować, iż II Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza w Słupsku, jako jedyne w mieście, znalazło się w rankingu STEM – czyli Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauka, technologia, inżynieria i matematyka). Więcej na www.perspektywy.pl

SzkolaKompetencjiPrzyszlosci2018

Mickiewicz w Rankingu „Szkoła Kompetencji Przyszłości”

II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Słupsku
znalazło się w prestiżowym Rankingu „Szkoła Kompetencji Przyszłości” na pozycji 23.
Ranking Szkół Kompetencji Przyszłości wyróżnia szkoły, które sprzyjają zaangażowaniu społecznemu i rozwojowi
kompetencji praktycznych uczniów.
Ranking tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”
Więcej na: https://zwolnienizteorii.pl/ranking/ranking-2019

1d w stolicy Dolnego Śląska

IMG 20180613 150519 W dniach 12-15 czerwca klasa 1d liceum wraz z Panią prof. Dorotą Kłos i Panią prof. Haliną Machurą udała się na wycieczkę do Wrocławia, stolicy Dolnego Śląska.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Ostrów Tumski. Piękne kościoły, m.in. Katedra św. Jana Chrzciciela, wprawiły nas w zachwyt. Nie zapomnimy również o moście Tumskim z wieloma kłódkami. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na wyspie Piasek, gdzie zobaczyliśmy Kościół Najświętszej Marii Panny. Następnie udaliśmy się na Stary Rynek, aby zobaczyć okazały Ratusz, Kościół Garnizonowy św. Elżbiety, Plac Solny i kamieniczki. Tego dnia udało nam się również zobaczyć Katedrę św. Marii Magdaleny z mostkiem czarownic. .

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania ZOO i afrykarium. Zobaczyliśmy również Halę Stulecia oraz fontannę multimedialną. Po wspaniałym wodnym widowisku udaliśmy się do ogrodu japońskiego i na chwilę przenieśliśmy się do dalekiego kraju ze Wschodu. Tego dnia przeszliśmy również przez dziedziniec Biblioteki Ossolińskich. Osoby chętne udały się do Panoramy Racławickiej, by podziwiać monumentalny obraz. Pod wieczór wybraliśmy się ponownie na Ostrów Tumski, aby zobaczyć jak latarnik zapala latarnie gazowe.

Ostatniego dnia wycieczki udaliśmy się do ogrodu botanicznego - wielkie i piękne miejsce z wieloma niezwykłymi, egzotycznym roślinami. Następnie poszliśmy na Uniwersytet Wrocławski. Zwiedziliśmy m.in. Aulę Leopoldyńską oraz podziwialiśmy widoki z wieży uniwersytetu. Obejrzeliśmy również Synagogę pod Białym Bocianem. Przed rejsem po Odrze zobaczyliśmy Halę Targową. Jedną z ostatnich wrażeń była Opera Wrocławska, która zachwyciła nas swoim bogatymi zdobieniami. Ostatnim niezwykłym budynkiem był dworzec kolejowy - Wrocław Główny, z którego odjechaliśmy do Słupska. .

To była naprawdę udana wyprawa. Dopisała pogoda i dopisały humory. Podziękowania należą się wszystkim uczestnikom: organizatorowi wycieczki - pani Dorocie Kłos, opiekunowi - pani Halinie Machurze i uczniom klasy 1d za wzorową postawę podczas wycieczki do Wrocławia.